Selasa, 14 Disember 2010

Apo Kono Eh Jang!

Apo Kono Eh Jang!


Firaun rupanya masih wujud di Malaysia..

Posted: 14 Dec 2010 06:19 AM PST

Agaknya kenapa semua pemimpin PAS langsung tak bersuara apabila Lee kuan Yew mendakwa Anwar memang mengamalkan perbuatan liwat? Mengapa mereka tak membuat kenyataan mengulas atau menafikan pendedahan tersebut?

Apakah pemimpin-pemimpin PAS takut Nik Aziz marah jika mereka menghentam Lee Kuan Yew? Maklumlah, bekas pemimpin Singapura itu adalah sahabat baik Nik Aziz. Bininya mati pun Nik Aziz sanggup bersusah payah pergi menghadirinya. Mungkin juga itu sebabnya.

Ataupun, pemimpin-pemimpin PAS memang sudah lama tahu bahawa Anwar mewarisi tabiat kaum Nabi Allah Luth? Bukankah Mat Sabu yang mula-mula sekali menggelar Anwar dengan panggilan "Al Juburi"? Dan sebelum Anwar dipecat dari UMNO, ramai pemimpin-pemimpin PAS bersetuju dengan nafsu songsang Anwar.

Tetapi, demi untuk mendapatkan kuasa dan pengaruh politik didalam negara, semua perlakuan buruk Anwar ditutup rapat dan ditelan bulat-bulat oleh semua pemimpin-pemimpin PAS. Mungkin mereka berharap dapat jadi menteri kalau Anwar dapat menguasai kerajaan selepas menumbangkan UMNO/BN selepas PRU13 nanti.

Semua ini mungkin menjadi sebab mengapa pemimpin-pemimpin PAS langsung tak mahu bersuara mengulas pendedahan amalan liwat Anwar. Matlamat mereka untuk berkuasa nampaknya telah menghalalkan cara politik mereka.

Selagi Anwar mampu dijadikan alat dan boneka untuk pemimpin-pemimpin PAS menumbangkan UMNO serta BN, selagi itulah PAS akan menggunakannya secara maksimum.

Apa yang saya nampak, pemimpin yang paling licik dan pandai bermuka-muka didalam PAS ialah Nik Aziz. Nik Aziz bukan sahaja sanggup mempermainkan para pengikutnya didalam PAS, tetapi dia juga sanggup mempermainkan rakan-rakan politiknya demi memenuhi apa yang dirasakannya betul.

Malah, Nik Aziz juga tak keberatan mempermainkan ayat Quran serta Hadis dan dia juga sanggup mempermainkan Tuhan apabila mengatakan bahawa Tuhan juga mencarut dan memaki hamun! Tiada satu perkara didalam dunia ini terlepas daripada permainan politik pemimpin PAS yang sorang ini.

Lihat saja bagaimana Nik Aziz mengkafirkan masyarakat yang tak mahu menyertai partinya. Lihat juga bagaimana Nik Aziz mencerca mereka yang tak sefahaman dengannya. Dan yang paling utama, lihat saja bagaimana Nik Aziz menolak perpaduan dikalangan muslim kerana takut kuasa politiknya tergugat.

Semuanya dilakukan semata-mata kerana ketaksuban berpolitik. Sebab itulah didalam PAS disyaratkan supaya wala' kepada Mursyidul Am iaitu Nik Aziz. Semua didalam PAS juga hanya berpaksikan keputusan dari Nik Aziz seorang sahaja. Tiada pemimpin lain yang mampu dipatuhi didalam PAS kecuali Nik Aziz seorang sahaja.

Jadi, didalam hal Anwar, sudah tentulah pemimpin-pemimpin PAS lain tak berani bersuara kerana Nik Aziz sudah memberi restu kepada Anwar. Malah Nik Aziz juga telah mengangkat Anwar sebagai Ketua Mereka didalam Pakatan. Siapa didalam PAS yang berani menentang keputusan Nik Aziz ini walaupun mereka sebenarnya tak suka?

Disebabkan perangai diktator dan gaya ala firaun Nik Aziz ini, maka pemimpin-pemimpin PAS lain tak akan berani membuat kenyataan ataupun mengulas sebarang isu tanpa keizinan dan juga mendapat arahan dari Nik Aziz terlebih dahulu. Malah Hadi Awang sebagai Presiden juga takut dengan Nik Aziz, apatah lagi pengikut PAS.

Semua ini membuatkan kita faham permainan sebenar ahli politik yang bernama Nik Aziz Nik Mat. Dia hanyalah umpama pelakon wayang yang licik memainkan peranan sebagai seorang alim ulama berkostumkan jubah dan serban.

Namun di dunia yang sebenar, dia hanyalah seorang manusia biasa yang mencari makan melalui lakonannya didalam kancah politik semata-mata!

Oleh: Che Wan

Tiada ulasan:

Pengikut