Sabtu, 25 September 2010

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN


MESTI BACA : DOUBLE STANDARD OLEH DAP.

Posted: 24 Sep 2010 06:56 PM PDT

Kerajaan republic sosialis of Penang di bawah ketua menteri paling celaka dalam sejarah negeri tetap meneruskan dasar cina didahulukan,double standart diutamakan.


Kita semua maklum kampung kampung melayu seperti Kampung Jalan Pokok Asam Jelutong dan di Kampung Permatang Tepi Laut,Batu Maung akan dirobohkan tidak lama lagi. Dua kampung ini diberi tempoh sehingga selepas hari raya ini.Ketika ini bila bila masa kerja merobohkan kampung akan dijalankan.


Malah penduduk dua kampung ini langsung tidak dibela dan tidak dilayan oleh kerajaan negeri dibawah ketua menteri paling celaka dalam sejarah.Sebaliknya dilayan bagaikan paria di tepi jalan.Penduduk kampung ditendang kesana sini bagaikan bola oleh Guan Eng dan Jeff Oii.Pelbagai alasan diberikan.Pelbagai janji diberikan akhirnya kampung tetap bakal dirobohkan,wang pampasan hanya 20ribu rumah pun tidak diganti.


Perkara yang sama turut berlaku terhadap Kampung Buah Pala yang penduduknya terdiri daripada kaum India.Mereka dihalau dan janji kerajaan negeri untuk menyelesaikan masaalah tidak ditunaikan.'


Tindakan double standart amat berbeza terhadap Kampung PulauJelutong,yang keseluruhan penduduknya adalah terdiri dari kaum cina.Mereka diberi layanan istimewa oleh kerajaan DAP.Penduduk Kampung Pulau turut akan di pindah dalam erti kata lain tidak dihalau sepertimana penduduk kaum melayu atau pun india.


Kerajaan negeri sanggup mendengar dan berbincang bersama penduduk Kampung Pulau hanya kerana mereka adalah bukan melayu dan India. Kerajaan ini tidak memandang jika mereka melayu Pas atau pun PKR.Yang penting kaum cina diberi keistimewaan.Dua hari lepas pada 19hb September 10 pada jam 4.30pm bertempat di tingkat 28 diadakan dialog penduduk Kampung Pulau bersama Ketua Menteri.Kehadiran penduduk lebih kurang 75 orang.


Lihatlah Ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri ada masa pula untuk berdialog dengan penduduk Kampung Pulau yang 100% adalah kaum cina.Sedangkan penduduk Kampung Jalan Pokok Asam dan Permatang Tepi Laut langsung tidak diberi layanan.Malah dihalau keluar dari pejabat Ketua Menteri.


Dalam dialog tersebut Guan Eng berlidah biawak bersama Law Heng Kiang akan mempertahankan hak penduduk Kampung Pulau,ini kerana penduduk tersebut tidak mahu menerima pampasan RM40ribu seperti mana yang ditawarkan oleh pihak pemaju.Pihak kerajaan negeri akan mempertahankan penduduk yang enggan menerima pampasan,sebaliknya akan membantu mendesak agar nilai pampasan dinaikkan dan diberi sebuah rumah yang baru.


Penduduk Kampung Pulau ditawarkan bantuan khidmat peguam oleh kerajaan negeri jika mereka didakwa oleh pihak pemaju.Wah! kerajaan negeri sanggup mempertahankan penduduk Kampung Pulau? Hanya mereka berbangsa cina,Kerajaan negeri sanggup membantu penduduk kampung untuk lawan pihak pemaju,adakah hal yang sama berlaku terhadap penduduk kampung kampung melayu dan India diberi pembelaan oleh kerajaan negeri?Jawapannya tidak sama sekali!


Buat pembaca adakah ini konsep keadilan dan sama rata yang dilaungkan oleh kerajaan DAP pakatan rakyat? Sebenarnya semua itu hanyalah retorik semata mata.


Lihatlah,melayu dan india di Pulau Pinang bagaikan kelas kedua.Langsung tidak dilayan apabila membuat tuntutan.Seperti penduduk kampung jalan pokok asam,sudahlah pampasan hanya Rm20ribu rumah baru untuk penempatan semula pun tidak diberi. Malah penduduk kampung yang hadir dihalau dari pejabat ketua menteri dengan sombong.Dengan angkuhnya Guan Eng berkata "ini bukan urusan kerajaan negeri,sila rujuk dengan ahli parlimen anda iaitu Jeff Oii".


Inilah bukti betapa rasis dan chauvanist kerajaan negeri sosialis DAP,mereka tidak akan langsung membantu penduduk melayu atau india yang tertindas.Sebaliknya layan istimewa diberikan kepada penduduk Kampung Pulau yang 100% adalah kaum cina.


Lim Guan Eng yang anda patut kenal cukup pandai bermuka muka dihadapan penjilat haprak melayu dan penyokong kaum India.Jika sesuatu berlaku yang tidak menguntungkan beliau atau kaum cina ,beliau akan cepat cepat lepas tangan atau pun terus mengambil tindakan.


Lim Guan Eng yang kita semua tahu akan meneruskan polisi lidah biawak pada setiap tindakan beliau,kerana polisi ini akan menentukan jatuh bangun kerajaan negeri pembohong yang serba rasis dan chauvanist.

SUMBER PISAU .NET

AIR OH AIR DI PULAU PINANG.

Posted: 24 Sep 2010 06:37 PM PDT

GEMPAR !! PENDEDAHAN 1 ! Jatuhnya Maruah Lim Guan Eng Sebagai Ketua Menteri & Akauntan Bertauliah.


Dr Novandri Hasan Basri

Pembaziran air yang teruk atau pengurusan Lim Guan Eng DAP yang teruk?

Kesalahan rakyat Pulau Pinang atau kesalahan Lim Guan Eng sebagai pengerusi Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang?

Inilah persoalan yang perlu kita fikirkan apabila merujuk kepada tindakan Lim Guan Eng menaikkan tarif air di Pulau Pinang. Kita boleh baca penjelasan lidah biawak di dalam media perdana dan web portal.

Tetapi tidak ada satu pun penjelasan beliau yang benar-benar solid dan langung tidak menyakinkan. Lim Guan Eng adalah Akauntan bertauliah tetapi statistik dan pengiraan yang dihebahkan tidak menyeluruh dan rakyat Pulau Pinang pula yang dituduh kaki pembazir air!

Apakah beliau ingat rakyat Pulau Pinang dan percaya bulat-bulat kepada penjelasan Guan Eng?

Mungkin selama ini kita tidak memikirkannya tetapi hari ini kita mesti tahu!

Penulis akan membongkar satu persatu penyelewangan dan ketidakcekapan Lim Guan Eng sebagai Pengerusi PBA. Pokoknya, kalau di Jepun, seseorang itu akan melakukan harkiri seperti seorang pemimpin bernama Toshikatsu MATSUOKA. Kita mulakan pembongkaran dengan soalan mudah?

1. Kenapa Lim Guan Eng merujuk kepada statistik tahun 2008 yang mengatakan bahawa penggunaan air adalah sebanyak 285 liter sehari? Kenapa tidak tahun 2009 sedangkan Annual report PBA 2009 sudah diterbitkan?

Apakah Lim Guan Eng mahu menyembunyikan sesuatu?

Kemungkinan besar ya. Lim Guan Eng menyembunyikan sesuatu daripada diketahui rakyat Pulau Pinang. Dan ternyata betul. Sila rujuk statistik-statistik tahun 2007, tahun 2008 dan tahun 2009 di bawah ini

mesti baca : rekod duit raya

Posted: 24 Sep 2010 06:35 PM PDT

kami tak terima..eh..kami terima pulok...eh..halal...eh..haram..

gamba ni semua aku kopipes dari Minda Intelek Melayu...demi nak menyambung usaha para blogger yang lain dalam nak mematikan penipuan nicky ajis,maka aku pon post jugak pasal menatang nih...ape punya spin daa ko nak buat kalini nicky weii....


















Tiada ulasan:

Pengikut