Rabu, 1 September 2010

Khairy Jamaluddin

Khairy Jamaluddin


Namewee

Posted: 31 Aug 2010 05:00 PM PDT

Wee Meng Chee or Namewee's latest video should rightly offend all Malaysians who profess to be against racism. As I told the press yesterday, I believe this time, Namewee's insult was too blatant for anyone to ignore. He cannot continually be given a pass, and this latest stunt suggests he did not mean his apology to all Malaysians over the infamous "Negarakuku" video in 2007.

Segera laksanakan gaji minimum

Posted: 31 Aug 2010 05:00 PM PDT

( Berikut adalah wawancara saya berhubung isu gaji minimum oleh Utusan Malaysia yang telah disiarkan oleh akhbar tersebut pada hari ini Rabu, 1 September 2010. )

UTUSAN: Kenapa penetapan gaji minima dilihat begitu mendesak ketika ini?

KHAIRY: Isu ini berkait rapat serta langsung dengan kebajikan rakyat keseluruhan. Bagi Pemuda UMNO juga, isu gaji minima adalah satu isu nasional yang begitu relevan kepada generasi muda kerana mereka mewakili hampir dua per tiga daripada golongan yang bekerja. Dalam desakan ini, kalau kita lihat kepada pola kenaikan dan tahap gaji pekerja tempatan, ia berada pada paras yang rendah. Berdasarkan kajian Bank Dunia, purata kenaikan kadar gaji tahunan bagi sektor domestik dan eksport dari 1994 hingga 2007 hanyalah sekitar 2.6 peratus dan 2.8 peratus sahaja berbanding kadar purata dunia daripada laporan Pejabat Buruh Antarabangsa iaitu pada 3.2 peratus.

Tiada ulasan:

Pengikut