Rabu, 4 Ogos 2010

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN


NIK AZIZ ASALNYA ADALAH UMNO.

Posted: 03 Aug 2010 09:21 PM PDT

2. Fahaman Nik Aziz tentang politik ternyata masih dangkal apabila beliau hanya mampu melihat UMNO dan Barisan Nasional sebagai parti berasaskan kaum semata-mata. Sedangkan Barisan Nasional merupakan lambang kesepakatan rakyat Malaysia yang wujud secara bersama dan bergerak di atas dasar-dasar yang dipersetujui bersama. Maka orang Islam di Malaysia sewajarnya merasa bertuah kerana kesepakatan ini dipimpin oleh organisasi Melayu yang beragama Islam yakni UMNO. Walaupun kesepakatan BN itu tidak semestinya sama dengan pembentukan kerajaan Islam Madinah (kerana pemilihan pemimpin adalah melalui pilihanraya dan bukan konsep musyawarah), tetapi kesepakatan yang dipersetujui Umno dan parti komponen BN adalah mirip dengan apa yang diasaskan oleh Rasulullah s.a.w. iaitu pembentukan kerajaan berasaskan toleransi dan hormat kepada kepelbagaian yang wujud dalam sesebuah negara. Dan hukum Tauhid secara jelas dinyatakan dalam Perlembagaan Persekutuan iaitu Perkara 3 yakni Islam Agama Persekutuan. Ertinya kedudukan Islam bukan sahaja diterima oleh bangsa Melayu, malah kaum Cina dan India turut memperakui perkara ini apabila wakil-wakil mereka bersetuju dengan kandungan perlembagaan yang telah termaktub sebelum merdeka.

3. Ketahuilah wahai penyokong Pas bahawa menurut sumber, Nik Aziz yang kamu puja itu asalnya adalah ahli Umno kawasan Bachok pada 196oan. Tetapi disebabkan tidak berpeluang memegang sebarang jawatan, maka beliau beralih arah kepada Pas. Sama perihalnya dengan pengasas Pas iaitu Ahmad Fuad, yang menubuhkan Pas rentetan tidak berpuas hati disebabkan tewas 46 undi kepada Tunku Abdul Rahman ketika bertanding jawatan Presiden Umno pada 1951. Dan British kemudiannya mengambil kesempatan meluluskan pendaftaran parti Pas semata-mata kerana ingin memecah-belahkan Melayu yang ketika itu bersatu teguh di bawah Umno. Pas ternyata berperanan sebagai 'duri dalam daging' tinggalan British kepada bangsa Melayu di negara ini.

4. Umno adalah parti Islam dan disebabkan itulah Umno menjadi wadah pertama perjuangan Nik Aziz sebelum mendaftar sebagai ahli Pas. Maka benarkah hakikatnya bahawa Nik Aziz adalah seorang hipokrit + munafik?

WARISAN

Posted: 03 Aug 2010 09:05 PM PDT

Warisan
Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Airmata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa sesama kita
Cita lenyap di arus zaman

Indahnya bumi kita ini
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Pribumi merintih sendiri

Masa depan sungguh kelam
Kan lenyap peristiwa semalam
Tertutup hati terkunci mati
Maruah peribadi dah hilang

Kini kita cuma tinggal kuasa
Yang akan menentukan bangsa
Bersatulah hati bersama berbakti
Pulih kembali harga diri

Kita sudah tiada masa
Majulah dengan gagah perkasa
Janganlah terlalai teruskan usaha
Melayu kan gagah di Nusantara

Bolehkah Komponen Cina BN Dipercayai?

Posted: 03 Aug 2010 08:59 PM PDT

uesday, August 03, 2010
Bolehkah Komponen Cina BN Dipercayai?
Dalam carta ini, macam MCA sengaja tak bersungguh menjadi juara orang Cina. Depa membiarkan DAP membalun semua orang Cina untuk menjadi pemilih pada PRU akan datang. MCA tak layak nak jadi champion orang Cina dan menunjukkan kelemahan kepimpinan MCA untuk menjadi leader orang-orang Cina di Malaysia.

Sebelum itu, MCA senada dengan DAP dalam hal kalimah Allah. Muhyiddin Yassin pun dah marah,blogger cap ayam dah lama tau orang Cina takkan tunduk pada orang Melayu. Jangan buat-buat lupa, DAP pernah menjadi spokeman MCA dan Gerakan bila Zahid Hamidi kena smash paper cina yang putaq belit kenyataannya.


Kapsyen gambaq kenyataan Anwar Ibrahim untuk memberi jawatan Timb. PM kepada orang Cina jika dia berjaya membentuk kerajaan. Sebelum itu, MCA juga pernah membangkitkan cadangan jawatan tersebut diberi kepada MCA berdasarkan kekuatan sokongan dalam kabinet. Yang kita tak perasan, paper cina terutama Nanyang dan China Press hari-hari hentam, kutuk, hina orang Melayu sebagai rasis.

Masihkah ada kepercayaan pada depa semua..?
Pada 17:05
Disiarkan oleh TokeyGaram

Jais: Purata 30 AJK surau, masjid letak jawatan

Posted: 03 Aug 2010 08:18 PM PDT

 
Ogos 3, 10 5:46pm  
Kira-kira 30 anggota jawatankuasa (AJK) masjid dan surau di Selangor termasuk nazir, bendahari dan imam meletak jawatan setiap bulan disebabkan tiada persefahaman sesama mereka.

Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) Datuk Mohammed Khusrin Munawi berkata perkara itu mungkin berpunca daripada rasa tidak puas hati sesetengah pihak terhadap pemilihan AJK yang dibuat menerusi mesyuarat agung.

"Setiap bulan saya perlu tandatangan peletakan jawatan AJK purata antara 20 ke 30 orang. Jumlah itu masih kecil berbanding jumlah kesemua AJK di negeri ini iaitu kira-kira 8,000 orang, tetapi kalau tidak diatasi takut menjadi perbalahan dan mendatangkan masalah kepada pengurusan masjid dan surau," katanya kepada pemberita, di Shah Alam hari ini.

Mengulas lanjut, beliau berkata rasa tidak puas hati juga timbul berhubung pelaksanaan projek, sumbangan serta ketiadaan kerjasama antara mereka menyebabkan ada yang menjalankan tugas orang lain.

"Seperti contoh di Kuala Langat, ada orang beri sumbangan tidak melalui nazir dan bendahari tetapi terus beri kepada bilal dan bilal pula terus lantik kontraktor untuk melaksanakan projek. Bendahari dan nazir tidak tahu kerana tiada kerjasama. Sistem dan senarai tugas dah ada tetapi ada yang buat tugas orang lain.

"Sepatutnya bilal kena maklumkan bendahari dan nazir tetapi dia terus buat, ini menunjukkan tiada ketelusan. Banyak lagi sebab seperti penceramah, biro agama nak panggil orang ini, nazir pula tidak setuju," katanya.

Mohammed Khusrin berkata sikap sedemikian tidak harus wujud dan seharusnya AJK masjid dan surau tidak memperbesarkan isu-isu yang remeh sehingga boleh menggugat persaudaraan sesama umat Islam.

Mereka sepatutnya melaksanakan tugas demi kepentingan agama, bukan kepentingan peribadi atau kelompok tertentu, katanya.

Mengulas perkembangan lain, Mohamed Khusrin berkata hanya sekitar 40 peratus penceramah yang berceramah di masjid dan surau negeri itu mempunyai tauliah manakala selebihnya sukar dipastikan kerana tidak menyertakan maklumat lengkap.

"Dari laporan yang kita terima dan kumpulkan dari semua masjid dan surau daerah, kita dapati ada borang membabitkan maklumat peribadi penceramah yang memberi ceramah tidak lengkap seperti tidak meletak nama penuh, kad pengenalan dan nombor rujukan tauliah," katanya.

Sehubungan itu, Mohammed Khusrin meminta agar AJK masjid dan surau bekerjasama dengan mengemukakan maklumat penceramah yang lengkap menggunakan borang yang disediakan serta menghantar laporan tersebut kepada JAIS setiap
bulan.

"Kita juga mengharapkan agar semua AJK membantu mereka yang tidak bertauliah supaya memohon tauliah bagi memastikan setiap perkara yang disampaikan oleh penceramah memberi kesan positif kepada perpaduan umat Islam," katanya

ULASAN.

Apa nak jadi dengan orang Islam di Selangor ini ? Nampaknya semakin kuat cabaran !Pakat-pakat tinggalkan saja PKR tu......masuk BN......

Tiada ulasan:

Pengikut