Ahad, 1 Ogos 2010

DunSemarang

DunSemarang


TRANSFORMASI Sawah Sagil Dun Semarang...... Ayer Hitam.

Posted: 31 Jul 2010 09:45 PM PDT

Dun Semarang Datuk Samsolbari..semasa wawacara awal sempena kunjungan yang akan dilakukan oleh D.Y.M.M SULTAN IBRAHIM ke Sawah Sagil pada 8.08.2010, menyatakan rasa bersyukur dan terima kasih di atas kesudian D.Y.M.M SULTAN IBRAHIM. Semuga ianya akan menjadi satu penggerak Transformasi kepada servival Sawah Sagil dan dapat dikekalkan sebagai warisan budaya Parlimen Ayer Hitanm dan Dun Semarang.Dun Semarang dan Kerajaan Negeri akan sedia membantu agar para peneroka Sawah Sagil mendapat hak milik tanah tersebut. Semuga keberangkatan D.Y.M.M SULTAN IBRAHIM, akan membawa sinar yang gemilang untuk Sawah Sagil dan penduduk Dun Semarang serta Parlimen Ayer Hitam. ByM69

Menjujung Kasih D.Y.M.M SULTAN IBRAHIM IBNI ALMARHUM SULTAN ISKANDAR.

Posted: 31 Jul 2010 09:41 PM PDT

Menjunjung kasih di atas lawatan D.Y.M.M SULTAN IBRAHIM IBNI ALMARHUM SULTAN ISKANDAR
SULTAN DAN YANG DIPERTUAN BAGI NEGERI DAN JAJAHAN TAKLUK JOHOR DARUL TA'ZIM, ke Sawah Sagil, Ayer Hitam.Pada 8 Ogos 2010.
Semua penduduk di Dun Semarang di jemput sama meraikan dan beramah mesra bersama DYMM sultan.
Semuga dengan kehadiran D.Y.M.M SULTAN akan menjadi pemangkin Transformasi Sawah Sagil kearah lebih maju dan berdaya-saing.

Datuk Samsolbari Adun Semarang Taja 1933 pelajar menabung di Tabung Haji.

Posted: 31 Jul 2010 09:21 PM PDT

Ayer Hitam. Datuk Samsolbari Bin Jamali telah menaja seramai 1933 pelajar Islam Sekolah Menengah di kawasan Parlimen Ayer Hitam, bagi membuka akaun Tabung Haji dengan nilai RM2.00 setiap seorang, sebagai galakan supaya menabung di Tabung Haji pada usia muda. Pelajar yang terlibat dari SMK Datuk Menteri 986, SMK Yong peng 480 dan SMK Datuk Seth seramai 467 orang pelajar.
Datuk Samsol menyatakan bahawa program ini adalah satu program amal jariah dan khidmat masyarakat jangka panjang, khusus untuk generasi muda dan pelajar sekolah.
"Walaupun mungkin bagi sesetengah pihak jumlah RM2.00 setiap pelajar itu adalah kecil, tetapi ini adalah langkah awal mendidik mereka berjimat,berusaha gigih untuk mencapai cita-cita"katanya ketika melancarkan Majlis Penyerahan Tajaan Buku Akaun Simpanan TH di SMK Datuk Menteri, (Sumber BH 29.07.10 dan M69).

Tiada ulasan:

Pengikut