Khamis, 15 Julai 2010

Apo Kono Eh Jang!

Apo Kono Eh Jang!


Talian hayat Anwar menyalak membela...

Posted: 14 Jul 2010 09:01 PM PDT

Mungkin kerana bengang, marah dan tak tahu nak bagi alasan apa lagi dah, maka muncullah "talian hayat" murahan untuk membela Anwar. Baru-baru ini Anwar di dakwa sebagai "agen CIA" dan "membayar CNN untuk ditemuramah" oleh rangakaian stesen TV tersebut. "Sesumpah" ini di dakwa agen CIA oleh seorang blogger New York. Manakala dakwaan "Anwar membayar CNN" itu didakwa oleh Joshua Trevino, Presiden Trevino Strategies & Media Inc.

Seorang bekas Duta Amerika Syarikat ke Malaysia, John R Malott telah tampil untuk membela Anwar di atas dakwaan "Anwar agen CIA". Untuk pengetahuan umum, John R Malott pernah bertugas di Malaysia sebagai Duta Amerika selama 3 tahun, dari 1995 sehingga 1998, iaitu 3 tahun sebelum Anwar di"sumbat" masuk ke penjara Sungai Buloh! John R Mallot menyatakan bahawa dia pernah menulis sebuah artikel di Malaysiakini pada 2 September 1999 bertajuk "Anwar was never an American spy". Artikelnya ini menafikan secara khusus dan menekankan bahawa "Anwar bukan dan tidak pernah menjadi agen CIA atau Amerika.

Anda percaya kepada John R Mallot? Mengapa dia hanya bertugas selama 3 tahun di Malaysia? Adakah dia tidak mempunyai "hubungan baik" dengan Kerajaan Malaysia setelah "sahabat"nya itu dipenjara? Mungkinkah dia berdendam dengan Kerajaan Malaysia lantas membela Anwar tentang hal ini? Malott dilantik sebagai Duta Amerika ke Malaysia ketika Anwar menjadi Timbalan Perdana Menteri dan semua orang tahu bagaimana layanan Amerika yang "double standard" terhadap Timbalan Perdana Menteri berbanding "boss"nya Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamed!

Tentang dakwaan bahawa "Anwar bukan dan tidak pernah menjadi agen Amerika" oleh John R Mallot. Apakah Amerika atau CIA begitu bodoh sekali untuk mengaku bahawa Anwar itu "agen" mereka? Jika anda dilantik menjadi "agen rahsia CIA", apakah anda akan mengaku diri anda sebagai agen CIA jika ditangkap oleh negara yang anda punya agenda terhadapnya? Jika anda mengaku sekali pun, dan jika benar anda seorang agen CIA yang sah sekalipun, "bertuah"lah jika Amerika atau CIA nak mengesahkan pengakuan anda itu! Silap-silap anda ditembaknya hidup-hidup!

Lagi satu, John R Mallot hanya mengatakan bahawa "Anwar bukan dan tidak pernah menjadi agen Amerika" dan kenyataan itu dibuat pada 1999. Ketika itu Anwar sedang berada dalam penjara. Mungkin benar dia "bukan dan tidak pernah" jadi agen CIA pada 1999 kerana dia masih berada dalam penjara. Tapi, selepas dia keluar penjara, Anwar lari ke Amerika! Mungkinkah ketika itulah dia dilantik jadi agen CIA? Dan ketika itu bukan lagi "sebelum" tahun 1999 sebagaimana yang ditulis oleh Malott. Tulisan dan dakwaan Malott telah menjadi "past tense" dan mungkin Anwar telah menjadi agen CIA pada "present tense"nya!

Begitu juga dengan CNN yang menafikan menerima bayaran dari Anwar untuk ditemubual. Takkanlah CNN nak mengaku kot??? Kalau CNN mengaku, maknanya CNN dah belot pada "buah hati"nya. Iyalah, jenis macam CNN ni mana nak mengaku "berak tengah jalan"! Hari tu pun dah "wayang"kan satu dunia berkenaan tindakan zalim tentera zionis Israel terhadap bantuan kemanusiaan ke Gaza. Jadi? Nak percaya lagi ke pada CNN penipu besar ni? Ada sesiapa lagi nak percaya kepada "lidah Israel antarabangsa" ini? Sampai mati pun saya takkan percaya pada CNN lagi dah!

Sudah dijangka. "Talian hayat" untuk Anwar ini akan menyalak menafikan dakwaan blogger New York dan Joshua Trevino ini. Silap-silap nyawa blogger New York dan Trevino sendiri dalam bahaya sekarang. Biasalah! Bila anda "bermain" dengan US, Yahudi dan geng-geng Anwar, nyawa anda sendiri mungkin menjadi taruhan. Kalau tak dapat "cover" lagi "damages" yang telah dilakukan, mungkin "mereka" akan "bisu"kan terus sesiapa sahaja yang menjadi ancaman. Sedangkan Presiden JFK pun pernah jadi mangsa, apatah lagi rakyat biasa. Tentang JFK pun mereka nafikan, apatah lagi hal Anwar ini. "Finger tips" aje lahhh....

(Oleh: dukeofmontecristo)


Anwar mahu dibunuh CIA dan Mossad?

Posted: 14 Jul 2010 04:33 PM PDT

Seorang penulis blog dari New York mendakwa bahawa CIA dan Mossad mahu Anwar mati dibunuh. Biar betul! Dari mana blogger New York ini dapat maklumat? Dia agen CIAkah? Atau dia agen Mossad? Dia ada bukti? Benarkah dakwaan blogger New York ini? Ada kreadibilitikah? Atau berita dari blogger ini sekadar wayang yang mahu Anwar dikasihani rakyat?

Benar atau tidak perkara ini, dakwaan blogger ini mungkin mampu mengecutkan telur Anwar yang sememangnya "kecut". Entah kedutaan mana pula dia nak lari masuk kali ini. Sebelum ini Anwar pernah lari masuk Kedutaan Turki kerana mendakwa ada cubaan untuk membunuhnya. Entah benar atau tidak dakwaan Anwar ketika itu. Padahal, tiada siapa pun mahu bunuh dia ketika itu melainkan seorang "coffee boy"nya melaporkan kes liwatnya kepada pihak polis!

Tapi, jika benarlah dakwaan ini, mengapa pula Anwar mahu dibunuh CIA atau Mossad? Apa kaitan Anwar dengan CIA dan Mossad? Bukankah sebelum ini Anwar begitu "kamceng" dengan US dan Yahudi? Bukankah selepas terlepas "kandang" Sungai Buloh tempohari, Anwar bergegas ke luar negara dan mencari naungan US. Dapat jadi pensyarah di Oxford yang menjadi "tempat latihan" agen-agen CIA dan Mossad. Mungkinkah di situ kaitannya? Sayang sungguh US dan Yahudi pada Anwar ketika itu. Bukan saja dilindungi, malah diberikan kerja dan jawatan besar dalam pertubuhan mereka.

Jadi, logikkah Anwar mahu dibunuh CIA dan Mossad? Kenapa? Masih ingat tentang gelaran "sesumpah" yang diberikan kepada Anwar oleh "geng" Yahudinya di US? Mungkin kini mereka merasa tertipu dengan "sesumpah" ini. Mungkin mereka merasakan bahawa mereka telah "melepaskan anjing tersepit" dan pernah "menggalas biawak hidup"? Mungkinkah mereka bimbang jika rahsia mereka terbongkar oleh Anwar?

Anwar suatu ketika dahulu sangat rapat dengan US dan Yahudi. Tun M hanya tidak diberikan "red carpet" ketika melawat US. Namun, Anwar dilayan begitu istimewa sekali dengan "red carpet" ketika mengunjungi US. Mungkin kerana US tak sukakan Tun M yang tidak mahu tunduk dengan desakan US. Anwar jadi "anak emas" US ketika itu. Anwar ditatang dan diberikan pengaruh besar seluruh Asia Tenggara. Kawan Yahudinya begitu ramai diluar sana. Dana dan bantuan yang diberikan kepada Anwar ketika menjadi TPM dan selepas dipecat bukannya sedikit. Lihat saja dana yang disalurkan melalui "Foundation of Future", kaya raya Anwar dibuatnya.

Bulan Jun yang lepas, Anwar melakukan lawatan "mohon maaf" ke US. Anwar mohon maaf pada siapa? Anwar melakukan lawatan "permohonan maaf" kepada rakan-rakan Yahudinya seperti Malcolm Hoenlein, Bret Stephens, Farid Zakaria (CNN), Carl Greshman, Howard Berman, Cohen, Daniel Mariashchin, Dr Jamal Barzinji, Yakub Mirza, Fred Hiatt, Kurt Campbell dan Chuck Allers. Siapa mereka semua ini? Carilah sendiri dan anda semua akan terkejut dengan latar belakang mereka ini. Tapi kenapa Anwar perlu "mohon maaf"? Nampaknya Anwar ada "buat salah" pada mereka ini...

Namun, apakah "permohonan maaf" dari "sesumpah" ini akan diterima bulat-bulat oleh "geng" Yahudinya? Menurut penulis blog dari New York itu, berkemungkinan permohonan maaf Anwar ini tidak berjaya. Iyalah, siapa yang mahu percaya kepada "sesumpah"? Sudahlah pernah menolong Anwar, tapi Anwar tikam pula dari belakang! Balik ke Malaysia, Anwar "attack" Israel habis-habisan! Sedangkan Anwarlah yang menjadi "ayam tambatan" supaya Malaysia menjadi "mesra Yahudi" apabila Anwar memerintah kelak! Tu yang diorang "hangin satu badan" tu...

Biar apapun, Anwar kenalah hati-hati selepas ini. Kalau boleh tu janganlah kerap sangat ke luar negara. Bukan apa, kasihan juga saya pada keluarga Anwar. Oleh kerana sikap dan perangai Anwar, mungkinkah Kak Wan akan menjadi "janda"? Mungkin juga anak-anaknya akan hidup tanpa ayah? Hati-hatilah Anwar, ingatlah pada orang yang tersayang....

(Oleh: dukeofmontecristo)


Tiada ulasan:

Pengikut