Isnin, 18 November 2013

Puteri Bahagian Segambut

Puteri Bahagian Segambut


Wan Azizah disaman Felda?

Posted: 18 Nov 2013 10:42 PM PST

Mahkamah Tinggi menetapkan dua hari mulai 29 Jan tahun depan bagi mendengar saman fitnah RM200 juta yang difailkan Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda) terhadap Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dan tiga yang lain berhubung satu artikel berkaitan dengan Felda.

Pesuruhjaya Kehakiman, Datuk Wira Kamaludin Md Said menetapkan tarikh itu selepas bertemu kedua-dua pihak selepas kes itu dipanggil untuk pengurusan kes.

Peguam Wan Azizah dan tiga defendan yang lain, Cheng Mai yang mewakili Felda memberitahu media, kedua-dua pihak telah memfailkan kenyataan saksi bagi perbicaraan itu.

Pada 16 Ogos lepas Felda dan syarikat pelaburannya, Felda Global Ventures Holdings Sdn Bhd, memfail saman terhadap Dr. Wan Azizah, Dr Syed Husin Ali yang ketika itu naib presiden PKR, editor Suara Keadilan Dzulkarnain Taib, dan Rusnizam Mahat, yang menulis artikel itu atas dakwaan menyiarkan dua artikel yang memfitnah Felda dalam Suara Keadilan.

Felda mendakwa artikel yang disiarkan pada 22 dan 29 Jun bertajuk 'Kontroversi' dan 'Bina Bangunan RM662 juta Hanya Libatkan Tiga Individu' menjejaskan imej mereka.

Ia mendakwa penerbitan artikel-artikel itu boleh menjejaskan dan defendan sengaja menyiarkannya untuk merosakkan kepercayaan dan keyakinan peneroka-peneroka Felda terhadap agensi itu. - BERNAMA

Sent from my Samsung Galaxy Tab10.1

Tiada ulasan:

Pengikut