Pengikut

Nuffnang

Khamis, 26 Mei 2011

ahmadmaslan.blogspot.com

0 ulasan
sumber :-

ahmadmaslan.blogspot.com


Posted: 26 May 2011 05:12 PM PDT

AL-QURQN MUSHAF MALAYSIA DAN TERJEMAHAN

Posted: 26 May 2011 06:49 AM PDT

Sambut baik bahan api tak naik

Posted: 26 May 2011 06:46 AM PDT

BUDAK CAWANGAN DI KUBANG PASU

0 ulasan
sumber :-

BUDAK CAWANGAN DI KUBANG PASU


Salam Perjuangan

Posted: 26 May 2011 05:58 AM PDT

Sudah lama aku mendiamkan diri dari arena BLOG nie.. Sampai saat nie aku masih mencari idea dan cara untuk aku kembali menulis semula.. Aku harap dengan kembalinya BUDAK CAWANGAN ini dapat membantu serba sedikit perjuangan UMNO d Kubang pasu..

Sebelum aku mula untuk bebicara,aku nak mohon maaf dulu andai apa yang bakal aku tulis nanti bakal menyebakan orang terluka.. Tapi disini ingin aku tekankan, apa saja pandangan dan tulisan dariku adalah semata2 demi kepentingan UMNO dan nak lihat UMNO kembali gagah...

Salam

Apo Kono Eh Jang!

0 ulasan
sumber :-

Apo Kono Eh Jang!


Nik Aziz tak mengaku Arif Fahmi menantunya?

Posted: 26 May 2011 03:25 AM PDT

Nik Aziz sudah berputus arang dengan menantunya, Arif Fahmi? Tak mahu mengaku Arif Fahmi sebagai menantunya? Memang parah kenyataan Nik Aziz yang tidak mahu dikaitkan dengan skandal penyelewengan dan rasuah yang melibatkan menantunya itu. Arif Fahmi kini dikhabarkan sedang teruk digasak oleh Suruhanjaya Pencegah Rasuah (SPRM).

Menurut fakta, Arif Fahmi sedang disiasat oleh SPRM berhubung kes penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa semasa menantunya itu bertugas di Perbadana Menteri Besar Kelantan (PMBK). Nak tahu apa kata Nik Aziz? Nik Aziz berkata…

"Siasatlah dengan betul, tapi jangan kaitkan orang itu kerana (dia) menantu saya atau ada hubungan kekeluargaan dengan saya, itu tak betul," – Nik Aziz Nik Mat.

Nampaknya Nik Aziz sudah gelabah. Tapi, sewaktu dia melantik Arif Fahmi sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) di PMBK, dia tidak gelabah pula? Mungkin ketika itu Nik Aziz menganggap Arif Fahmi sebagai menantunya dan sekarang tidak lagi? Begitu?

Siapa yang melantik Arif Fahmi kalau bukan Menteri Besar Kelantan sendiri? Siapa pula Menteri Besar Kelantan jika bukan bapa mertua Arif Fahmi sendiri? Dengan pertalian yang sebegitu rapat, bapa mertua dan menantunya, Nik Aziz tak mahu dikaitkan dengan Arif Fahmi?

Pada langkah pertama Nik Aziz melantik menantunya itu sebagai CEO di PMBK menunjukkan Nik Aziz mengamalkan nepotisme. Nik Aziz cuba memutar belitkan sifat nepotismenya dengan mengaitkan perlantikan Sayyidina Abu Bakar RA, bapa mertua Rasulullah SAW dan Sayyidina Ali RA, menantu Baginda SAW sebagai Khalifah sebagai rasional untuk mengamalkan nepotisme.

Namun, Nik Aziz terlupa bahawa Rasulullah SAW tidak pernah melantik Saiyyidina Abu Bakar dan Saiyyidina Ali RadhiAllahu An Huma sebagai Khalifah memandang Baginda sudah wafat ketika mereka berdua menjadi Khalifah. Mereka berdua dilantik oleh para sahabat dan muslimin di zaman itu. Itu faktanya dan menunjukkan kedangkalan hujah Nik Aziz untuk menyelamatkan dirinya!

Adalah sangat mustahil untuk tidak mengaitkan Nik Aziz dengan Arif Fahmi kerana Perbadanan yang diketuainya itu bukan Perbadanan Perpustakaan atau Perbadanan Anak-Anak Yatim. Ianya bernama Perbadanan "Menteri Besar Kelantan"! Siapa lagi Menteri Besar Kelantan kalau bukan Nik Aziz Nik Mat! Maksudnya, tidak dapat tidak, Menteri Besar Kelantan harus turut bertanggungjawab berkenaan kes itu!

Justeru itu, adalah sangat relevan sekiranya SPRM turut mengheret Nik Aziz di dalam soal siasat mengenai kes Arif Fahmi ini. Bukanlah saya cuba nak menyalahkan Nik Aziz atas kesalahan (sekiranya terbukti menantunya bersalah) Arif Fahmi itu, saya hanya mahu mengajar kepada Nik Aziz tentang erti perkataan "bertanggungjawab"!

Sayap Parti

Bahagian