Isnin, 26 Julai 2010

Pentas UMNO Kg.Serdang, Sitiawan. Perak

Pentas UMNO Kg.Serdang, Sitiawan. Perak


Dr.Zambry : Nilai perbuatan pihak maki mufti!

Posted: 26 Jul 2010 08:31 AM PDT

Orang ramai perlu menilai sendiri tingkah laku pemimpin dan penyokong parti politik yang memaki hamun Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria hanya disebabkan kesungguhannya mahu menyatukan orang Melayu dan Islam.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir, berkata beliau yakin rakyat di negeri itu dan di seluruh negara mempunyai pemikiran waras untuk membuat kesimpulan sendiri terhadap perangai sebenar kumpulan itu.

"Salahkah mufti mengajak umat Islam bersatu? Saya melihat sebarang tindakan yang keterlaluan dalam isu itu, rakyat dapat melihat dan menilainya sama ada mereka ini di kalangan orang yang benar-benar memahami Islam atau tidak.

"Lebih penting, apabila ada anjuran untuk mengadakan perpaduan, ini perlu dilihat dengan penuh keinsafan supaya suara perpaduan yang lahir dari ahli agama tidak dilihat dalam konteks politik tetapi melangkaui batas politik, katanya selepas melancarkan Program Anak Angkat anjuran Yayasan Bina Upaya Darul Ridzuan di kediaman Menteri Besar di sini, kelmarin.

Zambry berkata demikian ketika mengulas tindakan penyokong pembangkang menghentam dan memaki hamun Harussani dengan kata-kata kesat dalam blog serta laman web ekoran usaha Mufti Perak itu untuk mewujudkan perpaduan orang Melayu dan Islam.

Warna-warni politik
Torashah

Tiada ulasan:

Pengikut