Ahad, 25 Julai 2010

Apo Kono Eh Jang!

Apo Kono Eh Jang!


Mahfuz & Salahuddin confirm MALU (kalau diorang ada rasa malu la..)

Posted: 25 Jul 2010 06:54 AM PDT

Tu diaaaa..!!! Rahsia bukan lagi rahsia. "Sumber" telah mendedahkan bahawa "pemimpin PAS" yang dikatakan datang bertemu Tan Sri Harussani Zakaria untuk berbincang mengenai penyatuan Melayu Islam, PAS dan UMNO, tidak lain tidak bukan ialah...DATUK DR. HASAN ALI - PESURUHJAYA PAS SELANGOR!!!

Diharap semua pemimpin-pemimpin PAS bertenang dan menarik nafas dalam-dalam. Bertenang semua..! Pendedahan ini adalah untuk menjawab segala tohmahan, fitnah, provokasi melampau dan cercaan yang datangnya dari pemimpin-pemimpin sebuah parti politik yang mengaku "tersangat Islam"! Semoga pencerahan ini dapat dimanfaatkan sepenuhnya.

Salahudin dan Mahfuz..!!! Tutup mulut anda...!!! Apa yang mulut terlopong tu??? Kenapa? Terkejut dengan pendedahan ini? Alah! Bukannya kamu berdua tak tahu. "Sudah gaharu cendana pula, sudah tahu bertanya pula"? Alah! Kami yakin anda berdua tahu bahawa Hasan Ali yang datang bertemu Mufti Perak tempohari, kan? Haaaa...Tu nak pergi kutuk Hasan Ali la tu? Jangan serang Hasan Ali, tindakan dia betul! Kamu dua orang yang salah...

Habis tu, kenapa pula Salahuddin dan Mahfuz terpekik terlolong menyalak sana sini menipu dan menuduh Tan Sri Harussani sebagai "penipu"? Tidak malukah kamu menipu rakyat? Jika kamu berdua tidak menipu pun, kenapa kamu sesuka hati mak bapak kamu memberitahu rakyat perkara yang kamu tidak tahu tentang kesahihannya? Kepala hotak kamu berdua la! Baik kamu pergi minta maaf pada Mufti berkenaan. Tapi kalau "agama PAS" kamu tu kata "tak berdosa" menipu atau memfitnah ni, maka buat-buat muka teballah ya!

Setahu saya, Datuk Dr. Hasan Ali ini adalah "satu geng" dengan Presiden PAS Hj. Hadi Awang, Nasaruddin Mat Isa dan "geng-geng" Dewan Ulama' PAS seperti Harun Taib dan sebagainya. Manakala "geng-geng" Mursyidul Am PAS" Nik Aziz Nik Mat, "geng-geng Erdogan" Husam dan "puak-puak pro-Yahudi" agak "kurang ngam" dengan Hasan Ali, apatah lagi Khalid Samad tu...

Sejak dari PRU-12 lagi, Hasan Ali pernah ditemui oleh Dr. Khir menawarkan membentuk "kerajaan perpaduan UMNO-PAS". Dikhabarkan bahawa Hasan Ali dan beberapa pemimpin PAS sudah pun bersetuju dengan cadangan Dr. Khir tersebut. Apatah lagi kesanggupan Dr. Khir untuk memberikan "kerusi MB" kepada PAS. Namun menurut sumber, cadangan itu "digagalkan" oleh Mursyidul Am PAS setelah "kuda tua" itu merujuk kepada "Dewa Anvar Abraheim".

Ternyata Hasan Ali begitu ikhlas dengan maksud beliau untuk menyatukan umat Islam di Malaysia yang berpecah sekian lama. Mungkin juga Hasan Ali sudah serik dan sudah bosan dibuli dan diperkudakan oleh Khalid Ibrahim, Ronnie Liu, Teresa Kok dan konco-konco jahanam yang lain. Atas kesedaran itu, mungkin Hasan Ali bertekad untuk menemui Tan Sri Harussani membawa maksud yang murni.

Sayangnya, ada pula "penyangak" dan "lanun" yang tahu dan dengki terhadapnya. Maka mulalah mereka menyerang isu tersebut. Sampai Mufti Perak itu pun menjadi mangsa mereka??? Itu sudah melampau! Orang tengah pening kepala memikirkan maslahat menyatupadukan umat Islam, dituduh pula penipu! Memang celaka betullah! Tapi itulah rupa sebenar pemimpin-pemimpin parti yang mengaku "sangat Islam" tu!

Kini, siapa yang malu? Kalau kedua-dua ekor "keldai PAS" itu nak malu, lantaklah mereka. Tapi yang dirisaukan ialah nama "Islam" turut tercemar dengan perilaku kedua-dua pemimpin yang mengaku "membawa perjuangan Islam" itu. Orang bukan Islam akan mencebik, "apakah mereka berdua ini pemimpin Islam? Apakah Islam menggalakkan menipu dan memfitnah seperti Salahuddin dan Mahfuz ini? Atau jika beginilah sifat pemimpin Islam, yang bukan pemimpin tu apatah lagi?". Sedikit sebanyak, sikap dan perbuatan kedua orang ini mengheret Islam "jatuh" bersama maruah mereka yang "busuk"!

Demikianlah pembalasan Allah S.W.T kepada orang yang zalim, mereka yang tidak meletakkan sesuatu kena pada tempatnya. Mereka menghina seorang ulama' yang ikhlas menyeru kepada perpaduan umat Islam yang dituntut Allah S.W.T dan RasulNya S.A.W, namun dihina dan dikecam oleh penzalim dan pemfitnah. Allah "bayar cash" dimuka bumi. Keaiban mereka di"londeh"kan serta merta. Insaflah Mahfuz, Salahuddin dan penyokong-penyokong PAS sekelian. Kembalilah ke "jalan yang sebenar". Bertautlah dengan "tali Allah" dan bukan "tali rapia" dari DAP dan PKR. Nasihatkan sekali "mursyidul am PAS" tu. Tunjukkanlah dia "jalan yang sebenar". Nik Aziz tu bukan "betul" sangat tu, dia pun manusia yang ada buat salah dan silap jugak!

(Oleh: dukeofmontecristo)


1 ulasan:

samurai berkata...

woit bloger umno, lu tak cukup dasyat dalam bidang membloger, lu bodoh macam barua, memang patut lu jadi barua umno, jadi anjing umno, haramjadah haramsani mufti umno dah ngaku memang hassan ali pi jumpa dia, tapi tak bincang pun pasal perpaduan pas - umno ni, memang patut le bloger2 umno ni macam anak haram jadah, anjing kurap tu lagi mulia dari lu orang semua, anjing, bangsat, haramjadah macam hrussani juga lu orang ni

Pengikut